Septyni įpročiai norint teisingai maitintis

 str

  1. Paversk maistą vienu svarbiausiu dienos ritualų

„Pagaminta su meile“ – tai posakis pabrėžiantis maisto gaminimo svarbą ne tik žmogaus organizmui, bet ir psichologinei būsenai, kuris puikiai paaiškina pirmąjį teisingos mitybos įprotį. Ruošdami maistą žmonės kalbasi, eksperimentuoja bei atsipalaiduoja būdami vieni ar artimųjų kompanijoje. Tai lyg dienos ritualas, kuris leidžia džiaugtis maistu ramiai jį suvalgant bei besidalinant geromis emocijomis prie stalo su kitais. Todėl labai svarbu įtraukti šį ritualą į dienotvarkę, kad meilė maistui bei jo ruošimui taptų geros savijautos bei puikios išvaizdos pasėkme.

  1. Mėgaukis maistu, tačiau valgyt mažesnėmis porcijomis

Dar vienas įprotis teisingos mitybos link yra individualios pagrindinės medžiagų apykaitos kiekio nustatymas (PMA), kuris dar kitaip apibūdinamas kaip minimalus kalorijų kiekis reikalingas žmogaus organizmo gyvybinėms funkcijoms patenkinti. Kai žmogus žino savo kalorijų normą – juntamas didesnis pasitenkinimas valgant mažesnėmis porcijomis ir automatiškai žmogus pats įveda į savo racioną maistingesnių, daugiau vitaminų turinčių produktų.

  1. Rinkis maistą, kuris išpildo Tavo organizmo poreikius

Norint teisingai maitintis labai svarbu išgirsti organizmo siunčiamus signalus, kurie dažniausiai pasireiškia ant odos, plaukuose, naguose ar net emocijose. Pagal šiuos ženklus reikėtų rinktis ir produktus bei maistą, kurie padėtų sureguliuoti pusiausvyrą. Neveltui garsiausias Antikinės Graikijos gydytojas yra sakęs: „Tegu maistas būna tavo vaistas. Tegu vaistas būna tavo maistas“. 

  1. Skirk pirmenybę daržovėms

Laukiant vakarienės ar pietų daugiausia dėmesio yra skiriama pagrindiniam patiekalui (mėsos kepsniui, žuviai, makaronams ir pan.), o daržovių priedas šalia jų yra dažnai apleistas ir pamirštas. Norint teisingai maitintis yra svarbu skirti daugiau dėmesio daržovėms, kurios padaro Tavo patiekalą sveikesnį, įvairesnį bei pastebimai pigesnį. Todėl skirk daugiau dėmesio daržovėms ir jos Tave nudžiugins ne tik geresne savijauta bet ir storesne pinigine.

  1. Stenkis užauginti maistą sau

Užaugintos daržovės bei vaisiai darželyje su meile ir rūpesčiu yra daug kartų skanesni  bei naudingesni nei pirkti parduotuvėse. Todėl stenkis pirkti kuo daugiau namuose užauginto maisto, kuris būtų patikinimas bei puikios kokybės. Maistas iš darželio padės ne tik pagerinti sveikatą bei savijautą bet ir paremti smulkiųjų ūkininkų verslą.

  1. Valgyk daugiau spalvoto maisto

Sodri daržovių bei vaisių spalva yra lyg žalias šviesoforo signalas skatinantis vartoti jų daugiau dėl vitaminų bei naudingų maistinių medžiagų esančių juose. Stenkis racioną papildyti reikiamu kiekiu daržovių bei vaisių, kurie suteiks daugiau jėgų Tavo dienotvarkėje bei džiugins organizmą savo maistingu turiniu.

  1. Pasimėgauk desertu kartą dienoje

Nepamiršk savęs palepinti desertu vieną kartą per dieną. Skanėstas tampa daug malonesnis bei saldesnis, o ir būtinybė jų vartoti daug, vienu kartu – sumažėja.

 

 

Šaltinis

http://www.forbes.com/sites/bethhoffman/2013/05/08/7-habits-of-good-eaters/#256fe6d4619d

Leave a Reply