Į sveikesnį gyvenimą – su sultimis

 

D73_1112

 

 

 

        Visą pavasarį derinote maistą ir sportavote, kad mėgautumėtės gražiomis kūno linijomis, kai sušils orai. Bet koją ki­ša vasaros savaitgaliai, kai norisi su draugais pasėdėti prie laužo ar lauko kavinėse, kur neapsieinama be gardžių vaišių.  Po kiekvienos sočios iškylos svarstyklių rodyklė sukasi ne į norimą pusę, energijos vis ma­žiau, odos būklė irgi nedžiugina. Kaip išlaikyti pusiausvyrą tarp persivalgymo ir griežtos dietos?

        Naujas populiarėjantis būdas palaikyti gerą savijautą yra sulčių programos. Tereikia vieną dieną maistą pakeisti sultimis, kad organizmas pailsėtų. Be to, jis gautų daug naudingų medžiagų, nes 500 ml sulčių buteliuke yra net 1,5 kg vaisių ir daržovių. Pradedančiųjų programoje yra net 6 buteliukai sulčių, kurie prilygsta 9 kg vaisių ir daržovių. Spaudžiant šalto lėtaeigio spaudimo būdu išgaunama 3 litrai šviežių sulčių, o 2 tonų spaudimas leidžia išlaikyti iki 5 kartų daugiau mikro elementų ir fermentų, nei spaudžiant kitomis sulčiaspaudėmis. „Fit Food“ naudojamoje lėtaeigėje sulčiaspaudėje sultys išgaunamos ne tarkuojant, o hidrauliniu lėto spaudimo būdu. Spaudžiant lėtaeige sulčiaspaude daržovės ir vaisiai neturi sąlyčio su metalu. Kai oro neįtraukiama, sultys apsaugomos nuo oksidacijos ir jų vartojimo laikas pailgė­ja iki 4 parų. Be to, sultyse nėra jokių pridėtinių medžiagų.

        Dažnai klientai skundžiasi, kad sultys yra skirtingos spalvos ar skonio. Taip yra dėl to, kad jos spaudžiamos kiekvieną dieną naudojant kokybiškus, bet skirtingų augimo laikotarpių vaisius ar daržoves.

        Jei savaitė šilta, vaisiai ir dar­žovės saldūs ir sodrios spalvos, jei šaltesnė – daržovės ir vaisiai mažiau sultingi, yra blyškesnės spalvos. Tai ypač būdinga lietuviškiems augalams: vieną dieną skinti pomidorai saldūs ir sultingi, o kitą – jau oranžiniai ir kietesni. Tai daro įtaką sulčių skoniui ir išvaizdai, bet visi gali būti ramūs, kad sultys yra šviežios“, – pasakojo „Fit Food“ gamybos vadovė Lina Žilinskaitė. Kitas svarbus aspektas – spaudžiant sultis šaltu lėtaeigiu būdu nesusidaro vaisių ir daržovių tirščių, vadinamų ląsteliena. Taip nesužadinamos skrandžio sultys, neskatinamas apetitas, ir iškrovos diena praeina lengviau.

        Svarbu nepamiršti pereinamojo laikotarpio po iškrovos dienos – bent 1–2 dienas patartina valgyti daržoves, daržovių sriubas, sėklas, taip pat mažesnėmis porcijomis, geriausia – neapdirbtą maistą. Po to pamažu racioną plėsti, įtraukti mažai cukraus turinčių vaisių, liesos mėsos, žuvų, ryžių, ankštinių daržovių. Jei po iškrovos dienos vėl prisivalgysite, bus daugiau žalos nei naudos. Atliekant vienos dienos iškrovą didelio pasirengimo nereikia, tačiau ilgesnėms iškrovos sesijoms būtina ruoštis iš anksto Rekomenduojama mažiausiai dvi dienas iki programos pradžios valgyti daugiausia vaisius ir daržoves. Stengtis nevalgyti mėsos, o jei labai norisi ko nors sotesnio, rinktis žuvį. Prieš sulčių programą, jos metu ir po jos vengti alkoholio, nikotino bei kofeino.

        Net keturios skirtingos „Fit Food“ sulčių programos parengtos pagal kiekvieno individualius poreikius: pradedančiųjų, pažengusiųjų, eksperto bei ,,Lieknoji“. ,,Jau kurį laiką kiekvieną antradienį darau iškrovos dieną. Ilgainiui pajutau, kad skrandis susitraukė, mažiau suvalgau, lengviau atsispiriu įvairiems saldumynams, o jei ir negaliu atsilaikyti, suvalgau vieną gabalėlį pyrago, o ne šešis. Pradėjau nuo Pradedančiųjų programos, bet ilgainiui pastebėjau, kad negaliu įveikti 6 sulčių buteliukų, tad dabar renkuosi 4 buteliukų sulčių programą „Lieknoji“. Iš pradžių buvo sunku, bet dabar pripratau, tą dieną geriu daug vandens ir arbatos, nes nevalgant kartais būna šalta“, – pasakojo nuolatinė „Fit Food“ klientė L.Petravičienė.

        Dietologės Editos Gavelienės teigimu, sulčių dieta pagerina rūgščių ir šarmų pusiausvyrą organizme. Baigus sulčių dietą, dažnai jaučiamas mažesnis nuovargis, sumažėja virškinimo sistemos sutrikimai, išnyksta galvos skausmai bei padidėjęs saldaus ir riebaus maisto poreikis. Reguliariai kartojant sulčių dietos kursą, pastebimi ir išoriniai pokyčiai – sveikesnė ir labiau spindinti oda, stipresni plaukai ir nagai, mažesnis svoris. Sulčių dieta gali tapti puikiu startu į naują – sveikesnį gyvenimo etapą“, – įsitikinusi dietologė.

 

D73_1309_5

Leave a Reply