Efektyvioji sulčių dieta: rezultatai, kurie mus tikrai nustebino

fotolia-101242055-subscription-xxl-71896854

 

Apie Fit Food sulčių kokteilius girdėjau ne kartą – socialiniuose tinkluose mirga garsenybių nuotraukos, reklamuojančios šias sultis. Suprantu, kad tai tik reklama, bet prisipažinsiu atvirai – kaskart pasąmonėje vis tiek sukirba mintis: „O gal tikrai veiksminga?“ Taigi sulaukusi pasiūlymo išbandyti pati, ilgai nedvejojau.

Iš kelių galimų sulčių programų pasirinkau „Lieknąją“ – tai mažiausiai kalorijų turinti programa, tačiau Fit Food specialistai šiek tiek atvėsino mano ryžtą eiti sunkiausiu keliu ir rekomendavo pradėti nuo mažiau drastiško varianto – 5 dienų programos pažengusiems. Po 6 buteliukus šalto, lėtaeigio spaudimo būdu pagamintų sulčių kokteilių kiekvieną dieną. Iš pradžių maniau, kad bus vieni juokai, bet pasirodo gyventi penkias dienas be įprasto maisto nėra taip jau paprasta. Tačiau apie viską iš eilės.

02 pazengusiems_be seselio2 new

Sultis rekomenduojama gerti kas 2- 3 val, tačiau aš jas tiesiog po truputį gurkšnojau visos dienos eigoje.

Pirmasis kokteilis „Švytėk!“ nuteikė tikrai optimistiškai. Apelsinų, morkų, ananasų ir imbierų derinys buvo kaip tik tai, ko reikia rytui – gaivu, tonizuoja ir padeda išsibudinti. Įprastai ryto be puodelio (kartais ir ne vieno) kavos aš tiesiog neįsivaizduoju, tačiau ši alternatyva man visai tiko. Kol atvykau į darbą, kokteilis jau buvo išgertas.

Atsidariau antrąjį kokteilį „Dviese karibuose“ ir taip pat likau maloniai nustebinta. Sudėtis panaši į pirmojo – obuoliai, ananasai ir mėtos, kurių aš šiaip nelabai mėgstu, tačiau mėtų poskonis nebuvo erzinantis.

Trečiasis kokteilis „Aštrusis tonikas“ ne visai mano skonio. Pirmas gurkšnis gardus, tačiau po kelių sekundžių pradedu jausti kajeno pipiriukus. Vis tik jei reikėtų vertinti bendrai ingredientų derinį, priekaištų neturėčiau – apelsinai, šarminis vanduo, agavų sirupas, citrinos, ciberžolė ir minėtieji pipiriukai.

Ketvirtą kokteilį geriu jau pakeliui iš darbo į namus. Prieš tai perskaitau sudėtį ir iškart nusiteikiu skeptiškai – obuoliai, agurkai, špinatai, lapiniai kopūstai kale, romaninės salotos, salierų stiebai, petražolės, žaliosios citrinos, imbierų šaknys. Niekuomet nesižavėjau daržovių kokteiliais, bet čia greičiausiai gelbėja obuolių sultys, nes „Super žalias“ yra ne tik žalias, bet ir visai gardus.

Penktą kokteilį geriu ganėtinai vėlai vakare ir be didelio noro, nes tiek skysto maisto mano organizmas tikriausiai dar niekada nėra gavęs. „Žaliasis eliksyras“ per daug nenustebina, nes primena prieš tai ragautą kokteilį. Nieko ypatingo, bet ir kankintis geriant tikrai nereikia.

Jei būtų mano valia, šeštojo kokteilio jau net nebūčiau atsidariusi, nes poreikio pavalgyti tikrai nejaučiau. Tačiau gerai, kad nepadariau šios klaidos, nes „Naminio migdolinio“ jau kitą dieną laukiau kaip išganymo ir atpildo už viską. Atrodė, tarsi gerčiau taip mėgstamą pieno ir ledų kokteilį, nors nei pieno, nei juo labiau ledų čia tikrai nėra. Šarminis vanduo, migdolai, džiovintos datulės, vanilė, malti cinamonai ir Himalajų druska – tai buvo tikras desertas prieš miegą. Šis kokteilis neabejotinai tapo mano favoritu, nors gal tai dėl to, kad daugumos kitų kokteilių pagrindas yra vaisių sultys, o čia – kažkas naujo ir netikėto.

Pradedantiesiems_2015_07-horz

 

Pirmoji diena praėjo tikrai lengvai ir buvau labai nustebusi, kad per visą dieną nė kartą nepajutau alkio jausmo. Tačiau nuolatos jutau troškulį ir kartu su sultimis išgėriau tikriausiai 3 litrus vandens. Kitą dieną parašiau Fit Food specialistams ir pasiteiravau ar tai normalus reiškinys. Mane patikino, kad jausti troškulį yra normalu ir laikantis sulčių dietos tiesiog būtina gerti daug vandens, mat organizmas sultis priima kaip maistą, o ne kaip gėrimą. Tuo pačiu pasiteiravau, ar į sultis nededama papildomai cukraus, nes kokteiliai ganėtinai saldūs. Buvau nuraminta, kad visas saldumas – tik iš vaisių.

Antrąją dieną entuziazmo dar turėjau daug, tačiau vakarop jis jau ėmė slopti. Kol buvau darbe, viskas ėjosi puikiai – šalia visuomet buvo sultys, kurias reguliariai gurkšnodavau. Didysis išbandymas laukė namuose, kai draugas pradėjo gamintis maistą. Iš karto galiu pasakyti, kad fizine prasme alkio tikrai nejaučiau, tačiau psichologine prasme buvo labai sunku atsispirti pagundai įsidėti ką nors į burną. Skaniai atrodė netgi traškučiai, kurių aš įprastai nevalgau. Gerai, kad turėjau „Naminio migdolinio“ kokteilio, kuris man atstojo desertą. Bent taip nejaučiau didelės nuoskaudos, kai visi namai pakvipo maistu, o vėliau visą vakarą girdėjosi tų nelemtų traškučių pakelio čežėjimas. Miegoti nuėjau su mintimi, kad nieko baisaus – jei labai norėsiu, rytoj nueisiu ir pavalgysiu!

Atsikėlus iš ryto tos mintys išsisklaidė. Jaučiausi tarsi palengvėjusi, todėl išsitraukiau svarstykles. Po dviejų dienų buvau numetusi 900 gramų. Mane iš anksto buvo įspėję, kad šios programos tikslas yra padėti organizmui išsivalyti, o ne numesti svorio. Todėl bet kokie teigiami svorio pokyčiai mane labai džiugino ir įkvėpė bandyti toliau. Liko trys dienos – ne taip jau daug. Trečios dienos vakare laukė tie patys iššūkiai – maisto kvapas namuose, todėl tiesiog užsidėjau ausines ir išėjau pasivaikščioti.

Ketvirtą dieną įvyko kažkoks sunkiai paaiškinamas lūžis. Dienos metu mintys apie maistą nesisuko, o ir vakare nebeerzino nei kvapai, nei patys maisto vaizdai. Fizinio poreikio valgyti vis dar nejaučiau, bet nuslopo ir psichologinis noras ką nors kramsnoti. Netgi pagalvojau, kad sulčių dietą galėčiau tęsti ir ilgiau, tačiau penktadienis tokias mintis išsklaidė. Vienas dalykas atsispirti pagundoms namuose (o ir tai nėra labai lengva), ir visai kas kita nieko nevalgyti, kuomet važiuoji su draugais į sodybą.

Taigi penktadienio vakaras tapo pačiu rimčiausiu išbandymu. Nėra lengva gerti sultis, kai kiti tuo metu valgo sultingą mėsytę. Nepadeda ir tokios draugų replikos kaip „Ai, kam tau to reikia…“ Bet atsilaikiusi keturias dienas tikrai nesiruošiau visko mesti. Kitą dieną atsikėliau su mintimi, kad PAGALIAU pavalgysiu. Tik nesinorėjo nei tų užkandžių, nei tų mėsų. Kol visi kirto šašlykus, aš suvalgiau nedidelę porciją ant žarijų keptos lašišos su šviežiomis salotomis. Nebuvo net minties prikimšti skrandį, kaip kad būdavo įprasta iki šiol. 

kurmanoraktai-fit-food-liekninanti-programa-triju-dienu-pradedantiesiems-atsiliepimai-1

Apibendrinant visą šią mano patirtį norėčiau išskirti kelis dalykus toms, kurios susigundys išbandyti sulčių programas.

Kas man buvo sunkiausia:

– Nepaisant to, kad beveik visi sulčių kokteiliai buvo gardūs, vis tik daugumos jų skonis ganėtinai panašus. O gerti ar valgyti tą patį penkias dienas iš eilės tikrai nėra labai paprasta.

– Psichologinė priklausomybė nuo maisto pasirodo yra labai stipri, todėl reikia susigalvoti daugiau veiklos, kad sėdint prie televizoriaus nekiltų nereikalingų pagundų.

– Tokioms dietoms reikia pasirinkti tinkamą laiką, kad netektų sėdėti apsikabinus sulčių buteliuką, kai kiti kepa mėsas.

Kas man labiausiai patiko:

– Atsikelti iš ryto ir jausti lengvumą bei pamiršti išsipūtusį pilvą. Nepaisant to, kad sulčių programa buvo skirta organizmo išvalymui, o ne lieknėjimui, vis tik per penkias dienas pavyko numesti 2,3 kg.

– Po sulčių programos susitvarkė virškinimas. Matyt, organizmas iš tiesų išsivalė ir dabar gali sklandžiau dirbti.

– Nebesinori valgyti tokio riebaus ir sunkaus maisto, kaip buvau pratusi iki šiol. Dabar savo dievinamus „Fish&Chips“ drąsiai iškeičiu į tiesiog keptą žuvį su salotomis. O ir pats valgymo procesas tapo pasimėgavimo akimirka, o ne mechaniniu veiksmu skrandžio užkišimui.

– Taip įpratau gerti daug vandens, kad net neįsivaizduoju, kaip iki šiol mano organizmas sugebėdavo be jo išgyventi.

Nors labai paprasta nebuvo, vis tik neabejoju, kad ateityje dar tikrai pabandysiu sulčių dietą. Ypatingai prieš svarbias šventes, kuomet norisi per kelias dienas sveikai numesti porą kilogramų ir atsikratyti pūpsančio pilvuko. Tiesą sakant, galvoju bent kartą per savaitę pasidaryti taip vadinamą iškrovos dieną, nes tas lengvumo jausmas leidus organizmui pailsėti nuo maisto iš tiesų labai malonus. 

© Cosmopolitan

 

Leave a Reply